これはカナダの保守系新聞、ナショナルポストの評論なのだけれど・・・
ttp://network.nationalpost.com/np/blogs/fpcomment/archive/2010/02/03/terence-corcoran-the-war-on-toyota.aspx
The war on Toyota By Terence Corcoran Posted: February 03, 2010, 9:52 PM by NP Editor
The United States is turning Toyota’s recall into a massive national industrial advantage
トヨタとの戦争、米国はトヨタのリコールを自動車産業回復の為に利用しようとしているが
There can be little doubt that Toyota, the world’s greatest automaker in recent years, has become the victim
of much more than another typical out-of-control All-American media frenzy.
最近では世界最大の自動車メーカーとなったトヨタは、アメリカのメディアの典型的な手に負えない狂乱の犠牲者
になっているわけだ。
When top-line political gamesman such as U.S. Transport Secretary Ray LaHood, Congressional pit bull Henry
Waxman, and conniving United Auto Workers executives start piling on, this is clearly much bigger sport that the
usual ritual public lynching of auto executives, a routine occurrence in Washington. The attack on Toyota, at this
time of U.S. economic weakness and populist excess, is fast turning into a great American nationalist assault on
a foreign corporation, an economic war.
運輸長官のRay LaHoodとかHenry Waxman議員とかUAWの幹部とかが、そういう政治ゲームを始めたわけで、これ
はいつもワシントンで繰り返される自動車メーカーの役員のリンチというスポーツの、より大掛かりなものである。トヨ
タへの攻撃は、アメリカ経済が弱体化し、ポピュリズムが過剰に横行する今時にあっては、おおいなるアメリカのナシ
ョナリストの外国企業への暴行であり、経済戦争である。
The White House has denied any such motivation on the part of the United States. But that denial lacks credibility.
While it may be technically true that President Obama’s team didn’t explicitly reach a decision to target Toyota,
nobody in this crowd needs a presidential order to turn the Japanese auto giant’s Sudden Unintended
Acceleration (SUA) problem into a national industrial advantage for the United States. The owners of union
-dominated Government Motors can spot a strategic economic opportunity without waiting for the memo from
head office.
ホワイトハウスは、米国における、そうした政治的モチベーションを否定するが、それは信頼のおけない否定である。
オバマ大統領のチームがトヨタを標的にしてはいないと技術的には(表面的には)言えるかもしれないけれども、突然
起こったSUA(アクセル異常問題)を米国の自動車産業回復の為に利用しようと、大統領が指令しなくとも多くの人が
行動する。政府や労組が多くの株式を保有するGMは、その所有者が司令部からのメモなしに、このチャンスを利用す
ることになる。(後略)
ttp://pajamasmedia.com/instapundit/
TOYOTA’S OUT-OF-CONTROL RECALL: “So let’s set the record straight about how a perfectly normal Toyota,
or any other car, truck, or SUV, can accelerate wildly ‘out of control’ with an even reasonably competent driver
behind the wheel. Can’t happen. Period. End of story if the driver simply puts the gearshift in neutral (that ‘N’
just above ‘D’) and safely steers over to the shoulder of the road. And if the engine races until you shut it off,
so what? All you really care about is keeping you and your passengers safe.”
Related item here. “Nice car company ya got there, be a shame if anything happened to it.”
Posted at 8:03 am by Glenn Reynolds
アクセル異常で大騒ぎしている向きがあるけれど、まともな運転能力があればシフトレバーをNにして車を路肩に
停めめれば良いだけのことで、そうした事が起こっても対処方法が無いわけではない、と指摘していているブログが。
ttp://pajamasmedia.com/blog/toyota-recall/