忍者ブログ
2chに投稿された興味深いレスを独断と偏見でコピペ。
このブログについて
個人的に興味深かった2chのスレログをペタペタ貼っていきます。スレ荒れ防止のため、スレへのリンクは張ってません。どうしても気になる方はググれば発見できると思います。 「嘘を嘘と見抜けない人は(掲示板を使うのは)難しい」の精神でお願いします。
ブログ内検索
忍者アナライズ
25
×

[PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。


人気ブログランキングへ

725 :日出づる処の名無し:2010/02/05(金) 13:18:32 ID:31aJUgRN
これはカナダの保守系新聞、ナショナルポストの評論なのだけれど・・・
ttp://network.nationalpost.com/np/blogs/fpcomment/archive/2010/02/03/terence-corcoran-the-war-on-toyota.aspx
The war on Toyota  By Terence Corcoran Posted: February 03, 2010, 9:52 PM by NP Editor
The United States is turning Toyota’s recall into a massive national industrial advantage
トヨタとの戦争、米国はトヨタのリコールを自動車産業回復の為に利用しようとしているが

There can be little doubt that Toyota, the world’s greatest automaker in recent years, has become the victim
of much more than another typical out-of-control All-American media frenzy.
最近では世界最大の自動車メーカーとなったトヨタは、アメリカのメディアの典型的な手に負えない狂乱の犠牲者
になっているわけだ。

When top-line political gamesman such as U.S. Transport Secretary Ray LaHood, Congressional pit bull Henry
Waxman, and conniving United Auto Workers executives start piling on, this is clearly much bigger sport that the
usual ritual public lynching of auto executives, a routine occurrence in Washington. The attack on Toyota, at this
time of U.S. economic weakness and populist excess, is fast turning into a great American nationalist assault on
a foreign corporation, an economic war.
運輸長官のRay LaHoodとかHenry Waxman議員とかUAWの幹部とかが、そういう政治ゲームを始めたわけで、これ
はいつもワシントンで繰り返される自動車メーカーの役員のリンチというスポーツの、より大掛かりなものである。トヨ
タへの攻撃は、アメリカ経済が弱体化し、ポピュリズムが過剰に横行する今時にあっては、おおいなるアメリカのナシ
ョナリストの外国企業への暴行であり、経済戦争である。

The White House has denied any such motivation on the part of the United States. But that denial lacks credibility.
While it may be technically true that President Obama’s team didn’t explicitly reach a decision to target Toyota,
nobody in this crowd needs a presidential order to turn the Japanese auto giant’s Sudden Unintended
Acceleration (SUA) problem into a national industrial advantage for the United States. The owners of union
-dominated Government Motors can spot a strategic economic opportunity without waiting for the memo from
head office.
ホワイトハウスは、米国における、そうした政治的モチベーションを否定するが、それは信頼のおけない否定である。
オバマ大統領のチームがトヨタを標的にしてはいないと技術的には(表面的には)言えるかもしれないけれども、突然
起こったSUA(アクセル異常問題)を米国の自動車産業回復の為に利用しようと、大統領が指令しなくとも多くの人が
行動する。政府や労組が多くの株式を保有するGMは、その所有者が司令部からのメモなしに、このチャンスを利用す
ることになる。(後略)

726 :日出づる処の名無し:2010/02/05(金) 13:25:32 ID:31aJUgRN
>>725
ナショナルポストが指摘しているように、トヨタへの攻撃でGM復活とかを望む勢力があって、それは民主党の
支持基盤であるUAWや、その関連のポピュリスト政治家連中と応援団であるメディア。現在のアメリカ政治の
シーンで保護主義的な動きの最も強いのは労組系の勢力。ナショナルポスト(保守系)が苦々しそうにそれを
指摘するのは、そうした勢力がNAFTAなどに反対してきた経過があるため。


727 :日出づる処の名無し:2010/02/05(金) 13:44:30 ID:31aJUgRN
アメリカ人のブロガー(保守系)にはトヨタに同情的な人もいるのだけれど、リベラル・メディアには、そういう声は現れ
てこないので、メディアの表面に出てくるものが、アメリカの言論のすベテと判断しない方が良いと思う。例えば、ブロ
ガーのインスタプンディットのエントリーに

ttp://pajamasmedia.com/instapundit/
TOYOTA’S OUT-OF-CONTROL RECALL: “So let’s set the record straight about how a perfectly normal Toyota,
or any other car, truck, or SUV, can accelerate wildly ‘out of control’ with an even reasonably competent driver
behind the wheel. Can’t happen. Period. End of story if the driver simply puts the gearshift in neutral (that ‘N’
just above ‘D’) and safely steers over to the shoulder of the road. And if the engine races until you shut it off,
so what? All you really care about is keeping you and your passengers safe.”
Related item here. “Nice car company ya got there, be a shame if anything happened to it.”
Posted at 8:03 am by Glenn Reynolds
アクセル異常で大騒ぎしている向きがあるけれど、まともな運転能力があればシフトレバーをNにして車を路肩に
停めめれば良いだけのことで、そうした事が起こっても対処方法が無いわけではない、と指摘していているブログが。
ttp://pajamasmedia.com/blog/toyota-recall/

拍手[1回]

PR


人気ブログランキングへ

お名前
タイトル
文字色
URL
コメント
パスワード
Vodafone絵文字 i-mode絵文字 Ezweb絵文字
Trackback URL
Copyright c ろぐ保管庫 All Rights Reserved
Powered by ニンジャブログ  Designed by ピンキー・ローン・ピッグ
忍者ブログ / [PR]